Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2015

Τουρκία:Επιχείρησε δέσμευση σημαντικών περιοχών του Αιγαίου για ένα χρόνο

Κλιμακώνεται η προκλητικότητα της τουρκικής αστικής τάξης στο Αιγαίο, με την επιδίωξή της για «γκριζάρισμά» του να γίνεται όλο και πιο οφθαλμοφανής, με τις αντίστοιχα επιδεικτικές «πλάτες» μάλιστα από το ΝΑΤΟ και την ΕΕ.
Σε αυτή τη βάση, η Αγκυρα με τρεις NAVTEX (1184/15, 1183/15, 1182/15) και τις αντίστοιχες ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε ανήμερα τα Χριστούγεννα επιχείρησε να δεσμεύσει για ασκήσεις (συνήθως αεροναυτικές) για έναν ολόκληρο χρόνο (!) τρεις μεγάλες περιοχές, παραβιάζοντας κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας:
-- Η πρώτη, στο Βόρειο Αιγαίο, στην περιοχή βορείως της Λήμνου μέχρι
τον Αθω και τη Θάσο.
-- Η δεύτερη, στην καρδιά του Αιγαίου Πελάγους, μεταξύ Αη Στράτη και ανατολικά της Κύμης, εγκλωβίζοντας έτσι όλη τη Σκύρο - έδρα της 135 Σμηναρχίας Μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας.
-- Και η τρίτη, στο Νότιο Αιγαίο, μεταξύ Πάτμου, Αμοργού, Δονούσας και της νησίδας Κινάρου.
Είχε προηγηθεί η εκ νέου αμφισβήτηση της αρμοδιότητας της χώρας στους τομείς της Ερευνας και Διάσωσης, στην αναγνωρισμένη από τον ICAO (Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας) περιοχή που συμπίπτει με το FIR Αθηνών («Περιοχή Πληροφοριών Πτήσεων»), καθώς με δύο ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε η Αγκυρα στις 23 Δεκέμβρη (Α5832/15, Α5821/15), με αφορμή επιχείρηση διάσωσης στο Φαρμακονήσι, δήλωσε ότι η αρμοδιότητα για Ερευνα και Διάσωση μέχρι το μέσο του Αιγαίου ανήκει στις τουρκικές αρχές.
Ως απάντηση, οι αρμόδιες ελληνικές αρχές Πολιτικής Αεροπορίας, με ΝΟΤΑΜ που εξέδωσαν, χαρακτηρίζουν άκυρες και ανίσχυρες τις τρεις τουρκικές ΝΟΤΑΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις ελληνικές ΝΟΤΑΜ Α2642/15, Α2641/15 και Α2640/15, οι τουρκικές αναγγελίες είναι παράνομες και χωρίς ισχύ («Null and Void»), καθώς για το FIR Αθηνών μόνες αρμόδιες είναι οι ελληνικές αρχές για την έκδοση ΝΟΤΑΜ, ενώ οι συντεταγμένες που έχει δώσει η Αγκυρα επικαλύπτουν και «περιοχές εθνικής κυριαρχίας της Ελλάδας». Επισημαίνεται, άλλωστε, στις ελληνικές ΝΟΤΑΜ ότι με τις απαιτήσεις που εγείρει η τουρκική πλευρά, επηρεάζονται οι διεθνείς αεροδιάδρομοι R19 και L995, καθώς και η εσωτερική εναέρια κυκλοφορία.
Σε ό,τι αφορά μάλιστα την περιοχή που έχει δεσμεύσει η Τουρκία στο Βόρειο Αιγαίο οι ελληνικές αρχές επισημαίνουν πως επηρεάζονται ο διεθνής αεροδιάδρομος G33 και ο ΤΜΑ (Terminal Control Area) του αεροδρομίου της Λήμνου.
«Πλάτες» στην προκλητικότητα με όχημα το Προσφυγικό
Θα πρέπει να σημειωθεί βέβαια το γεγονός ότι οι τουρκικές ΝΟΤΑΜ και NAVTEX εκδόθηκαν ενώ η ΕΕ πιέζει για συνδιαχείριση του Αιγαίου με αφορμή το Προσφυγικό και τις «κοινές περιπολίες» στα θαλάσσια σύνορα Ελλάδας - Τουρκίας, υπό την ομπρέλα της ΕΕ, προκειμένου στην πραγματικότητα να ανοίξει δρόμος για τη συνδιαχείριση και σε άλλα ζητήματα όπως η Ενέργεια, οι δίαυλοι διαμετακόμισης, ο τουρισμός, η αλιεία κ.λπ.
Την ίδια ώρα, μάλιστα, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ εμφανίζεται «καθησυχαστική», εξυπηρετώντας τη βούληση μονοπωλίων των δύο πλευρών να καταλήξουν σε κάποιο συμβιβασμό ώστε να προωθηθούν τάχιστα οι μπίζνες του κεφαλαίου στην περιοχή, ενώ ακόμα και τώρα συνεχίζει να μιλά για «ευρωπαϊκά σύνορα»...